dilluns, 23 de juny del 2014

ENTREVISTA JAMES



1.- Quin és el teu nom i llinatge vertader?
Lluis Pons Orfila, un nom molt comú.
2.- Quants anys tens?
Tenc 44
3.- On vas néixer? A quina escola vares anar de petit?
Vaig néixer a Maó. Vaig anar a Antoni Joan Alemany
4.- On vius?
A Maó
5.- Estàs casat?
Si
6.- Tens fills? Els agrada pintar?
Si, tenc una filleta de 6 anys, nom Ariadna i li agrada pintar.
7.- Tens mascota?
No, antes tenien peixos, però es van anar al cel, i una tortuga.
8.- El teu pare o algú de la teva família era pintor?
No, s’avia meva li agradava molt pintar.
9.-  A part de pintar tens altres hobbies?
Faig esport, però pint més i faig menos esport. Haurien de ser les dues coses compatibles, però no tenc massa temps.
10.- Sempre has volgut ser pintor? Per què?
Pintor no sóc, pint per hobbi, el que si volia ser era dibuixant d’historietes i d’il·lustracions de contes infantils. M’agrada fer monogràfics, acudits. Lo de pintar va venir derivat de tot això.
11- Només ets pintor o fas feina d'alguna altra cosa?
Faig feina d’una altra cosa i el pintar és un hobbi.
12.- Quants anys fa que pintes?
Dibuixar dibuixava des de molt petit, tenia 6 anys, i pintar damunt tela des de principi de 2002/03.
13.- Com i quan vas començar a pintar?
Quan tenia 7/8 anys me van apuntar a l’Ateneu a donar classes de pintura, el que passa es que quan vaig començar l’institut amb 13/14 anys ho vaig deixar. Després d’un temps vaig tornar començar pintant quadres per ca meva i a participar a concursos de pintura per Maó.
14.- Com vas aprendre a dibuixar?
Tot sol.
15.- Quin és el teu pintor preferit? N'admires algun especialment?
Hi ha molts: Velázquez perquè era un mestre de mestres, Picasso perquè va revolucionar la pintura contemporània, i últimament hi ha un jove rus que també m’agrada, a més de menorquins o que viuen a Menorca com per exemple en Carles Gomila
16.- Quan eres petit anaves a pintura?
Quan tenia 22 anys vaig anar a un taller caricatures i còmic.
17.- Sempre has pintat igual?
Ha estat una evolució, ara dibuix més la figura humana i de petit més paisatges i bodegons. He anat canviant. El que m’ha agradat més ha estat la figura humana.
18.- Quin color t'agrada més?
Hi ha varios, casi va per èpoques, ara m’agrada molt el color rosa, també els vermells, liles,...
19.- Què et va inspirar a ser pintor i a dibuixar?
No me’n recordo, jo dibuixava sense que ningú m’ho digués perquè m’agradava. De més gran m’inspirava veure gent que feia quadres grossos i me feia moltes ganes posar-me a provar-ho.
20.- Quin quadre dels que has fet t'agrada més?
“Lindísima amapola” i Cavallet de la mar.
21.- Quants quadres has pintat?
He pintat uns 160 quadres, que semblen molts, però no ho són. Perquè la pintura no és la meva feina, sinó que pint quan tenc temps.
22.- Per què t'agrada pintar?
Perquè em relaxa.
23.- Per què només tenen un ull les dones que pintes?
També n’he pintat amb els dos ulls oberts, però d’aquesta manera empro la forma del nas per deixar-li l’ull tancat. Així crea una mena de misteri al quadre i el fa interessant.
24.- Quin és el quadre més gran que has fet?
Un quadre que feia uns 160X130 cm. Voldria fer-ne de més grans, fins i tot de la mida d’una paret, però no tenc espai.
25.- Sempre has pintat aquest tipus de quadre (dones amb ull tancat)?
No, he pintat altre tipus de quadres però darrerament tots els que he fet són d’aquesta casta.
26.- Quins colors utilitzes més?
Rosats, vermells, morats, tons de grisos, algun blau... el verd és un color que per ara no m’inspira gaire. Que tampoc no vol dir que un dia no els arribi a emprar els tons de verd.
27.- On pintes? Com és el teu taller?
Pint a casa meva a un estudi que tenim. És un espai petit.
28.- Escoltes música mentre pintes? Quina?
Sempre escolt música quan pint un quadre i m’agraden els diferents estils. Tant m’és escoltar música clàssica com al cap de 10 minuts escoltar guitarres a tope. Si és el vespre quan pint intent posar-la baixeta per no molestar als vesins.
29.- Pintes cada dia?
Ara mateix no puc però m’agradaria.
30.- Tens algun ajudant?
No
31.- Amb quin tipus de pintura pintes?
He pintat amb molts tipus de pintura, però la que em resulta més còmoda és la pintura acrílica.
32.- Quina tècnica utilitzes per pintar?
Acrílic, és fàcil d’utilitzar i eixuga ràpid
33.- Quan et vas començar a fer famós?
Famós... No em considero famós... Conegut, va ser a partir suposo d’un concurs que vaig guanyar i el que em va obrir les portes per fer una exposició a una galeria d’art de Ciutadella.
34.- Quina va ser la primera exposició que vas fer?
La primera exposició que vaig fer me la van brindar després de guanyar un concurs i va ser a la galeria d’art Vidrart de Ciutadella.
35.- On t'agradaria exposar?
M’agradaria exposar fora de Menorca, ja que encara no ho he fet. Tot i que els meus quadres han volat molt enfora, fins i tot a Nova York.
36.- Has exposat fora de Menorca?
No
37.- Has pintat bodegons o paisatges?
Si, de més jove
38.- Has guanyat algun concurs de pintura o dibuix?
Si

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada